Škoda Rapid 135 RiC
A Skoda Rapid 135, Rapid 136 típusú gépkocsik a Rapid 130 típusú gépkocsik átalakított változatai. Motorjuknak aluminium-öntvényből készült nyolccsatornás hengerfeje van. A gépkocsikat öt sebességfokozatú sebességváltóművel és ferde kitámasztókaros hátsó futóművel látták el. A Skoda Rapid 135 és Rapid 136 típusú gépkocsikat 1987. augusztustól 1990. januárig gyártották. Készült pár száz különleges kivitelű, Bendix befecskendezővel és egy hármas-hatású (3-way) Walker katalizátorral ellátott széria is, ez volt a Rapid 135i, az angol piacon Rapid 135 RiC (Rapid Injection Coupe vagy Catalyst), az osztrák piacon 135Ri Coupe. A motor teljesítette a szigorú, US-83 környezetvédelmi előírásokat is. A gyártást 1990 januárjában fejezték be (481db), részben a Csehszlovákián végigsöprő politikai változások miatt, melyek a gazdaságot is érintették. Az utolsó Rapid 1990. január 19-én készült, ez egy ezüstszínű RiC volt, és az Egyesült Királyságba került, Lord Strathcarron-hoz (rendszáma: H35 URB), aki jó kapcsolatot ápolt az autógyárral és határozott kérése volt hogy a legutolsó legyártott farmotoros autó az övé lehessen. Ám január 26-án összeszereltek egy még utolsóbb Rapidot is, de erről nincs érdemi információnk azon kívül hogy bordó színű volt, és készült róla egy közös fotó az üzem dolgozóival. Itt térnék ki még egyszer az elnevezésre is. A kétajtós változatot kizárólag két országban értékesítették, Ausztriában és az Egyesült Királyságban. Előbbi helyen Ri Coupé néven szerepelt az árlistán és a prospektuson is, tehát okunk van feltételezni hogy a RiC rövidítés a Rapid Injection Coupé-ból ered. Azonban Peter Titterton, aki hosszú évekig volt a Skoda UK értékesítési üzletágának vezetője, Robert Owen Skoda szakértőnek azt mondta nem sokkal az RiC-k angol piacon való megjelenése után, hogy a rövidítés a Rapid Injection Catalyst-ból ered. Tréfásan még hozzátette, hogy hívhatnák Rather Incredible Car-nak is. Valószínűleg az eltérő név oka, hogy németül a katalizátort Katalysator-nak írják, ezért ott inkább Coupé-ra változtatták az RiC rövidítés utolsó tagját. A pontos legyártott darabszámot még a Skoda múzeum sem tudja megmondani, de becslések szerint kb. 400db készült ebből a típusból. Az első legyártott autó alvázszáma: VIN 5135206, a legutolsóé: VIN 5145. Az angliai eladási ára £5147 volt, amit az utolsó daraboknál a kereskedők £3995-ra csökkentettek, kiváltva ezzel a már 135 RiC tulajok felháborodását. Alternator pulley: Skoda 135i Bendix Distributor: 443 213 204 720 Skoda135i Bendix and Favorit135Le,Lse Plug leads: Ripaults SU267P Flywheel: Skoda135i Bendix Inlet manifold: Skoda135i Bendix Exhaust manifold: Skoda135i Bendix and Skoda135,136,Rapid135,136 Air cleaner body: Skoda135i Bendix Mechanical fuel pump: Jikov OD3457 Favorit1987–1992 Injector: Renault 5,9,11,19,21 1.4i,1.7i(8983500063) Throttle Position Sensor(TPS): Jeep Wrangler 2.4i,Cherokee 2.4i(1987–1990),Renault 5,9,11,19,21 1.4i,1.7i Automatic transmission(8933000169,33000169) Idle speed actuator: Jeep Wrangler 2.4i,Cherokee 2.4i(1987–1990),Renault 5,9,11,19,21 1.4i,1.7i(8983502375,83502375) Imported parts: Injector body 004–301374 Coolant temperature sensor 004–435006(Renault 7700737571) Air temperature sensor 004–435007(Renault 7700737572) Fuel filter 004–312109(Fram G3641 8933000076,33000076 Renault,Jeep) Fuel pump 004–319153(Walbro NO.5611) Activated carbon tank 007–622031(AMC 8933000056,33000056 Renault,Jeep) Hose 005–311291 Hose 005–311286 Clip 007–606195 2pcs Clip 007–606194 2pcs Catalyst c/w accessories 003–245009(Walker UOP 4C PMR-102) Packing ring 005–416095 (Walker AMC 8933000112, 51×66×14) Stud 005–221556(Walker AMC 8934202175)2pcs Nut M12 005–285334(Walker AMC 11502723)2pcs Conical spring 005–056159(Walker AMC 8933000534)2pcs Oxygen probe 004–165006(Autolite 3235910) 3 wire special titanium, only Skoda135i Revolution scanning unit 004–165005(S100540015) Electromagnetic valve 004–387121(Rostra T820100) Sparking plug 004–081152(Bosch F7DC)4pcs Indented belt 943–097509(Continental Foza V 10/9,5×1000La) Battery 004–016139(Pakassaku Fi. Super Power 827) Underpressure sensor 004–165007(ACDELCO 16018622) „876“ Control unit 004–046001(S100817101A) only Skoda135i Ignition unit 004–050004(S100620–005A) Series resistor 004–073121(AMC 8933000764) Wiring harness 007–902444(Labinal Fr.) Hose 005–311295 Hose 005–312487 Hose 005–320200 Fuel tank 007–650508(Kautex) Hose 005–320202 Hose 005–311288(CPIO) Hose 005–311290(CPIO) Hose 005–311287(CPIO) Hose 005–311289(CPIO)
Relay 004–025114(ELMOT 541 Poland 30A)2pcs |